Sanotaan, että yö on pimeimmillään juuri ennen auringonnousua. Mutta voimmeko itse vaikuttaa sen pimeimmän kohdan pituuteen?
Oivalsin nimittäin, että jos en annakkaan pimeälle huomiotani, jos en vain koko ajan ruoki ongelmiani, niin minä saatan huomata aamun säteet aiemmin.

Päätin siis alkaa toivomaan. Ja sillä tavallahan se toivo taas löytyy! Eihän se toivo tajua tulla jos en sitä kutsu! Tässähän on kyllä se heikkous, että olen luonteeltani perus-pessimisti. Pessimisti ei nimittäin pety!

Lapsettomuuskriisissä pessimistikin pettyy. Okei, joka kuukausi sitä osaa odottaa pettyvänsä, ja kappas, niin tapahtuu. Mutta silti sitä pettyy, ihan samalla tavalla, osaa sitä odottaa tai ei.


Joten YRITÄN kovasti alkaa optimistisemmaksi.

Optimisti-Viggolino kerää nyt faktoja, jotka tukevat toivoa:
1. fakta: Miehen siittiöt ovat ihan normaalit
2. fakta: munatorvet ovat auki
3. fakta: siellä on parhaillaan munarakkula kasvamassa
4. fakta: kohdun limakalvo on hyvän paksuinen
5. fakta: olen yhden kerran ollut raskaana (ja saanut keskenmenon), mutta se kertoo että hedelmöitys on mahdollinen

Nämä faktat antavat toivoa. Ei raskauden alkamisen pitäisi olla ainakaan mahdotonta!

"Yön tummuus vaihtuu utuiseen hämärään.
Taivaanrannassa pilkottaa jo oranssia valoa."

 

Oivalsin toisenkin jutun:

Olen aina ajatellut, että minähän se joudun kaiken kärsimään - minun osakseni on tullut nappailla hormoneja, antaa ronkkia itseäni vaikka millä vehkeillä, ja ehkä joskus tulevaisuudessa piikitellä itseäni. Miehen osuus on helppo..

Nyt hoksasin, että mieshän se tavallaan joutuu tekemään sen "työn". Minun kroppani tekee työn minun puolestani (okei, pienellä avustuksella) mutta minä en itse pysty vaikuttamaaan siihen kovinkaan paljoa, kasvaako se limakalvo, kasvaako ne rakkulat, irtoaako munasolu. Minä vain toivon että kroppa tajuaa lääkkeitten (ja piikkien) avulla ne tehdä. Miehen taas pitää onnistua saamaan orgasmi käskettäessä. Joka voi aiheuttaa ihan älyttömät paineet. Ja paineet vaikeuttavat sitä työtä, mutta se on silti onnistuttava, miehen on siinä onnistuttava. Ja siitä on silloin nautinto kaukana.